Wilson | Understanding Media Users | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 232 Seiten, E-Book

Wilson Understanding Media Users

From Theory to Practice
1. Auflage 2009
ISBN: 978-1-4443-0496-1
Verlag: John Wiley & Sons
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

From Theory to Practice

E-Book, Englisch, 232 Seiten, E-Book

ISBN: 978-1-4443-0496-1
Verlag: John Wiley & Sons
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Understanding Media Users: From Theory to Practice focuseson the blurred concept of the "active audience"at the core of media studies.
* examines the relationship between media and audiences by one ofthe world's leading media scholars
* provides a history of media effects' and an overview ofthe current analytical approaches that constitute media receptiontheory
* charts some of the most important interfaces of media receptionand interaction - TV, film, the Internet, advertising, journalism,and tourism studies
* concludes with additional insights into the future of mediareception in a global age

Wilson Understanding Media Users jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Acknowledgments vi
Introduction 1
1 A Passive Audience? Structuralist and Effects Studies 7
2 The Active Audience: Speaking Subjects 29
3 Perceiving is Believing: From Phenomenology to Media User Theory 46
4 Meanings Are Ours: Reader Response and Audience Studies 59
5 The Projecting Audience: From Cinema to Cellphone 74
6 A Phenomenology of Phone Use: Pervasive Play and the Ludification of Culture 94
7 Selling on Screen: From Media Hermeneutics to Marketing Communication 112
8 Buying Brandscapes: A Phenomenology of Perception and Purchase 130
9 Consumer-Citizens: Crossing Cultures in Cyberspace 146
Conclusion: Media User Theory: Going Beyond Accumulation of Audiences 173
References 176
Index 204


Tony Wilson is Associate Professor, Faculty of Economics and Business, at University Malaysia Sarawak, and Associate Research Fellow, Global Cities Institute, at the Royal Melbourne Institute of Technology.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.