Willoughby | Language Practices of Migrant Youth | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 168 Seiten

Willoughby Language Practices of Migrant Youth

From School to Home
Erscheinungsjahr 2017
ISBN: 978-1-351-37724-9
Verlag: Taylor & Francis
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

From School to Home

E-Book, Englisch, 168 Seiten

ISBN: 978-1-351-37724-9
Verlag: Taylor & Francis
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



This ground breaking research explores language maintenance and shift focusing on a school community. Following students’ language practice inside and outside of school, the author offers a full picture of students’ multilingual practices and their role in shaping identity. Using case studies of eight girls from Vietnamese and Cambodian backgrounds, the book draws on data from questionnaires, interviews and ethnographic observation to bring these language practices to life. It explores the place of heritage languages, English and other languages in the girls’ repertoires and investigates the role they see for these languages in their lives. A key focus of the book is the role of the school environment in shaping students’ repertoires and unfolding sense of ethnic identity; both directly through formal instruction and indirectly through its ethos and social composition. It provides practical suggestions on the basis of extensive research for how schools can negotiate some of the challenges of catering to a multiethnic population. Essential reading for anyone researching migrant language practice, sociolinguistics or multicultural education.

Willoughby Language Practices of Migrant Youth jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction – A 21st Century View on Language Maintenance

2. Language and Learning at Ferndale Secondary College

3. Interlude – Contextualising the Case Studies

4. Being A ‘Good Vietnamese/ Cambodian Girl’: Lan, Van and Putrea

5. Hybrid Ways of Being: Katrina, Nhung And Nary

6. Chinese and Australian: Cathy and Mei-Yee

7. Conclusion and Implications


Louisa Willoughby is a Senior Lecturer in Linguistics at Monash University. Her work focuses on the intersecting areas of language and identity, language policy and service provision for speakers of minority languages, particularly in health and education settings.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.