Buch, Englisch, 458 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 817 g
Buch, Englisch, 458 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 817 g
ISBN: 978-1-108-49333-8
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein Religionsgeschichte
- Geisteswissenschaften Jüdische Studien Jüdische Studien
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Regional- & Stadtgeschichte
Weitere Infos & Material
1. Introduction; Part I. Methodological Considerations: 2. A theoretical approach toward history; 3. A mnemonic approach toward history; Part II. The Circumstances of Memory: 4. Dating the teacher and the sources; 5. The availability of memory carriers; 6. Memory and the impact of sources materials; 7. The teacher of righteousness in ancient media; Part III. The Processes of Memory: 8. The cognitive origins of memory: scripturalizing the life of the teacher; 9. From cognitive perceptions to community traditions: the formation of collective memory; 10. Tracing the development of memory: the transmission of the teacher tradition; 11. Evaluating the potential for change: the malleability and persistence of the teacher tradition; Appendix 1: the historical value of attributed authorship; Appendix 2: the life of the teacher as an interpretive frame; Appendix 3: the instructions of the teacher.