Buch, Englisch, 274 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 554 g
Reihe: Routledge Advances in Internationalizing Media Studies
Audiences and Users
Buch, Englisch, 274 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 554 g
Reihe: Routledge Advances in Internationalizing Media Studies
ISBN: 978-1-138-20284-9
Verlag: Routledge
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Entwicklungsstudien
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
Foreword
Paddy Scannell
1. Decolonizing and provincializing audience and internet studies: contextual approaches from African vantage points
Wendy Willems and Winston Mano
2. Media culture in Africa? A practice-ethnographic approach
Jo Helle Valle
3. ‘The African listener‘: state-controlled radio, subjectivity, and agency in colonial and post-colonial Zambia
Robert Heinze
4. Popular engagement with tabloid TV: a Zambian case study
Herman Wasserman and Loisa Mbatha
5. ‘Our own WikiLeaks’: popularity, moral panic and tabloid journalism in Zimbabwe
Admire Mare
6. Audience perceptions of radio stations and journalists in the Great Lakes region
Marie-Soleil Frère
7. Audience participation and BBC’s digital quest in Nigeria
Abdullahi Tasiu Abubakar
8. ‘Radio locked on @Citi973’: Twitter use by FM radio listeners in Ghana
Seyram Avle
9. Mixing with MXit when you're ‘mix’: mobile phones and identity in a small South African town
Alette Schoon and Larry Strelitz
10. Brokers of belonging: elders and intermediaries in Kinshasa’s mobile phone culture
Katrien Pype
11. Agency behind the veil: gender, digital media and being ‘ninja’ in Zanzibar
Thembi Mutch