Whittington | Corporate Strategies in Recession and Recovery (Routledge Revivals) | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 338 Seiten

Reihe: Routledge Revivals

Whittington Corporate Strategies in Recession and Recovery (Routledge Revivals)

Social Structure and Strategic Choice
Erscheinungsjahr 2014
ISBN: 978-1-134-64766-8
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Social Structure and Strategic Choice

E-Book, Englisch, 338 Seiten

Reihe: Routledge Revivals

ISBN: 978-1-134-64766-8
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



First published in 1989, this book is based on detailed comparative case studies of eight firms’ responses to the recession of the early 1980s, the worst crisis for British manufacturing in the post-war period. Following these companies’ progress from 1979 to 1985, Whittington examines the various recession strategies they adopted and the consequences of these for management change and financial performance in the recovery. Drawing on the Realist social theory of Roy Bhaskar, Whittington argues that the class, gender, generation and ethnicity of the decision-makers involved in the eight case studies collectively made an impact on their strategic choices. This is a timely and practical reissue, which will be of value to students, managers and academics concerned with strategic management, developments in organizational theory, and the current economic climate.

Whittington Corporate Strategies in Recession and Recovery (Routledge Revivals) jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


List of Figures; List of Tables; Acknowledgements; 1. Strategic choice and recession 2. Determinist accounts of corporate strategy 3. Towards strategic choice 4. Realism and agency 5. Social structure and strategic choice 6. How and where the research was done; Appendix 1: Domestic appliance companies’ performances; Appendix 2: Office furniture companies’ performances; Bibliography; Index



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.