Buch, Englisch, 212 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 347 g
Reihe: Advances in Spatial Science
Theory and Empirics
Buch, Englisch, 212 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 347 g
Reihe: Advances in Spatial Science
ISBN: 978-3-642-07125-6
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Regionalgeographie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Volkswirtschaften einzelner Länder und Regionen
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Humangeographie Politische Geographie
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Regional- & Raumplanung Landschaftsplanung, Ländliche Planung
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Regional- & Raumplanung Stadtplanung, Kommunale Planung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftssysteme, Wirtschaftsstrukturen
Weitere Infos & Material
Social Capital as an Economic Concept.- Social Capital as Capital in the Economic Sense.- Social Capital as a Spatial Externality.- The Social Capital of the Enterprise.- Social Capital and Entrepreneurship.- Social Capital and Innovation: Actors and Policies.- Why Compare Sweden, Japan and USA/California?.- Social Capital Expressed in the Form of Labor Market Relations.- Social Capital and Institutions for Growth, Innovation and Renewal.- Civil Society’s Social Capital.- The Knowledge-Intensive Biotech Industry: Structures and Policies.- The Biotech Industry’s Social Capital: An Empirical Study.- Some Forward Looking Comments.