Wengler | Key Account Management in Business-to-Business Markets | Buch | 978-3-8350-0517-4 | sack.de

Buch, Englisch, 294 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 406 g

Reihe: Business-to-Business-Marketing

Wengler

Key Account Management in Business-to-Business Markets

An Assessment of Its Economic Value

Buch, Englisch, 294 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 406 g

Reihe: Business-to-Business-Marketing

ISBN: 978-3-8350-0517-4
Verlag: Deutscher Universitätsverlag


In times of fierce competition in business-to-business markets strong and economically sound business relationships with a company's customers rank among the main success factors. As a well established marketing management conception, key account management is of particular significance in this context. Interestingly enough, empirical research studies have recently proved that relationship marketing, and particularly key account management, does not achieve the economic value originally expected.


Stefan Wengler provides a well founded answer to the question of the economic value and shows the need for the implementation of key account management. He presents a comprehensive, but easy-to-handle decision-making model that supports the decision on the most efficient key account management organization for individual companies. In addition, the author gives a comprehensive overview on the key account management conception and its controlling tools.
Wengler Key Account Management in Business-to-Business Markets jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


State-of-the-art of key account management in academia and science.- Key account management controlling.- Analyzing key account management from the perspective of transaction cost economics.- Challenging the organization: the implementation of key account management.- Determining the economic value of key account management in business relationships.- Management implications.- Conclusion.


Dr. Stefan Wengler war wissenschaftlicher Mitarbeiter von Prof. Dr. Michael Kleinaltenkamp am Institut für Marketing der Freien Universität Berlin. Er ist als Assistent der Geschäftsführung des Logistikdienstleisters LEHNKERING tätig.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.