Wei / Nelson | The Global University | Buch | 978-1-349-35195-4 | sack.de

Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 366 g

Reihe: Historical Studies in Education

Wei / Nelson

The Global University

Past, Present, and Future Perspectives
1. Auflage 2012
ISBN: 978-1-349-35195-4
Verlag: Palgrave Macmillan US

Past, Present, and Future Perspectives

Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 366 g

Reihe: Historical Studies in Education

ISBN: 978-1-349-35195-4
Verlag: Palgrave Macmillan US


Engages a topic of pressing concern for government, business, and education leaders around the world: the race to establish 'world-class' universities. Some herald the globalization of higher education as the key to a dynamic and productive 'knowledge society.' Others worry that modern universities have come to resemble multinational corporations.

Wei / Nelson The Global University jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Acknowledgements Introduction: The Global University: Past, Present, and Future Perspectives; A.R.Nelson PART I: REGIONALISM(S) AND GLOBAL HIGHER EDUCATION REFORM Global Aspirations and Strategizing for World-Class Status: New Modes of Higher-education governance and the Emergence of Regulatory Regionalism in East Asia; K.H.Mok Contributing to the Southeast Asian Knowledge Economy? Australian Offshore Campuses in Malaysia and Vietnam; A.R.Welch PART II: THE CHANGING DIMENSIONS OF UNIVERSITY GOVERNANCE Collegiality and Hierarchy: Coordinating principles in higher education; I.Bleiklie The Twenty-First Century University: Dilemmas of Leadership and Organizational Futures; R.Deem PART III: ACADEMIC ROLES AND THE PURPOSES OF THE UNIVERSITY Medieval Universities and Aspirations to Universal Significance; I.P.Wei The Changing Role of the Academic: Historical and Comparative Perspectives; X.Xiaozhou & X.Shan PART IV: SHIFTING PATTERNS IN GRADUATE AND UNDERGRADUATE EDUCATION Toward General Education in the Global University: The Chinese Model Doctoral Education and the Global University: Studen Mobility, Hierarchy, and Canadian Government Policy, G.A.Jones & B.Gopaul PART V: UNIVERSITIES AND EXTERNAL FUNDING What Can Modern Universities Learn from the Past? English Universities Working with Industry, 1870-1914; J.Taylor Universities and the Effects of External Funding: Sub-Saharan Africa and the Nordic Countries; P.Maassen Conclusion: Lessons from the Past, Considerations for the Future; A.R.Nelson & I.P.Wei Contributor Biographies List of Tables and Figures


Adam R. Nelson is a professor of Educational Policy Studies and History at the University o fWisconsin-Madison.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.