Buch, Englisch, 50 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1066 g
Buch, Englisch, 50 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1066 g
Reihe: SpringerBriefs in Applied Sciences and Technology
ISBN: 978-3-319-62712-0
Verlag: Springer
The main goal of this book is to show how to modify and optimize the properties of the damping matrix in order to find the most beneficial way of adding damping to a given mechanical system. To this end, a two-degree-of-freedom model of disc brake is analyzed to gain insight into the fundamental physical behavior of damping. In addition, more realistic, high-dimensional finite element brake models are studied and optimized for stability.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Technische Mechanik | Werkstoffkunde Statik, Dynamik, Kinetik, Kinematik
- Technische Wissenschaften Verkehrstechnik | Transportgewerbe Fahrzeugtechnik
- Mathematik | Informatik Mathematik Numerik und Wissenschaftliches Rechnen Angewandte Mathematik, Mathematische Modelle
Weitere Infos & Material
Introduction.- Theoretical background.- Optimization of a minimal model of disc brake.- Optimization of finite element models of disc brakes.- Conclusion.- References.