Buch, Englisch, 376 Seiten, Format (B × H): 175 mm x 250 mm, Gewicht: 1139 g
A Practical Approach to the Circular Business Model Transformation
Buch, Englisch, 376 Seiten, Format (B × H): 175 mm x 250 mm, Gewicht: 1139 g
ISBN: 978-1-3986-0275-5
Verlag: Kogan Page
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Einkauf, Logistik, Supply-Chain-Management
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Betriebliches Energie- und Umweltmanagement
Weitere Infos & Material
Section - ONE: Exploring circularity;Chapter - 01: Introduction to circularity;Chapter - 02: Circularity – exploring the company perspective;Chapter - 03: Circularity – exploring the leadership perspective;Chapter - 04: Circularity – exploring the perspective beyond the company frontier;Chapter - 05: The corporate circular imperative;Section - TWO: Mastering circularity;Chapter - 06: Knowledge in action – The Blue Connection;Chapter - 07: Circularity – mastering the company perspective;Chapter - 08: Circularity – mastering the leadership perspective;Chapter - 09: Circularity – mastering the perspective beyond the company frontier;Chapter - 10: The corporate circular imperative (2);Section - THREE: Imagining the transformation from linear to circular;Chapter - 11: The transformation from linear to circular;Chapter - 12: Circularity – imagining the transformation from the perspective of the company;Chapter - 13: Circularity – imagining the transformation from the perspective of leadership;Chapter - 14: Circularity – imagining the transformation from the perspective beyond the company frontier;Chapter - 15: Conclusion