Buch, Englisch, 261 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 361 g
Reihe: Consumption and Public Life
A Sociological Analysis
Buch, Englisch, 261 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 361 g
Reihe: Consumption and Public Life
ISBN: 978-1-349-71786-6
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Consumption will be of interest to scholars and students of sociology, anthropology, geography, cultural studies, consumer research, business studies and social theory.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Sachkultur, Materielle Kultur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie der Lebensart, Well-Being
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- Part I: The Development of the Sociology of Consumption.- 2. Sociology and Consumption.- 3. The Development of the Sociology of Consumption.- Part II: Consumption and Practice.- 4. Consumption as Appropriation: On the use of ‘Consumption’ and Consumption as Use.- 5. Consumption and Theories of Practice.- Part III: Consumption, Taste and Power.- 6. Practice and Field: Revising Bourdieu’s Concepts.- 7. Re-assessing Cultural Capital.- Part IV: Consumption, Critique and Politics.- 8. Consumption and the critique of Society.- 9. Sustainable Consumption: Practices, Habits and Politics.- 10. Illusions of Sovereignty and Choice