Buch, Englisch, 282 Seiten, Format (B × H): 189 mm x 246 mm, Gewicht: 952 g
The Marketing and Promotion of Towns and Cities 1850-2000
Buch, Englisch, 282 Seiten, Format (B × H): 189 mm x 246 mm, Gewicht: 952 g
Reihe: Planning, History and Environment Series
ISBN: 978-0-419-20610-1
Verlag: Taylor & Francis
Selling Places explores the fascinating development of the place marketing and promotion over the last 150 years, drawing on examples from Northern America, Britain and continental Europe. The processes involved and the promotional imagery employed are meticulously presented and richly illustrated.
Zielgruppe
Postgraduate and Undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Architektur Städtebau, Stadtplanung (Architektur)
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Regional- & Raumplanung Stadtplanung, Kommunale Planung
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Immobilienwirtschaft
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Tourismus & Reise Tourismus & Reise: Ökonomie, Ökologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Soziale Gruppen & Klassen
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Tourismuswirtschaft, Gastgewerbe
Weitere Infos & Material
Foundations and Beginnings. Selling the Resort. Selling the Suburb. Selling the Industrial Town. Selling the Post-Industrial City. Conclusions. Index.




