Buch, Englisch, 210 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2921 g
Branding Nations at the World Expo
Buch, Englisch, 210 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2921 g
Reihe: Palgrave Macmillan Series in Global Public Diplomacy
ISBN: 978-1-349-47236-9
Verlag: Palgrave Macmillan US
A comprehensive discussion of how countries embrace branding as a crucial element in their pursuit of soft power and why certain nation-branding efforts succeed while others fail through the example of the 2010 World Expo in Shanghai.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Politische Soziologie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Theorie, Politische Philosophie
- Geisteswissenschaften Philosophie Sozialphilosophie, Politische Philosophie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Vergleichende Politikwissenschaft
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
Weitere Infos & Material
Contents Illustrations Preface 1. Soft Power, Nation Branding, and the World Expo 2. Branding Nations 3. The Shanghai Expo as a Site for Nation Branding 4. Defining Nation Brands 5. Communicating Nation Brands 6. Experiencing Nation Brands 7. Remembering Nation Brands 8. Nation Branding as Strategic Narrative 9. Nation Branding: Perspectives, Practices, and Prospects Coda Notes