Wagner | Icons - Texts - Iconotexts | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, Band 6, 414 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm

Reihe: European Cultures

Wagner Icons - Texts - Iconotexts

Essays on Ekphrasis and Intermediality

E-Book, Englisch, Band 6, 414 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm

Reihe: European Cultures

ISBN: 978-3-11-088259-9
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Frontmatter -- Acknowledgments -- Contents -- Introduction: Ekphrasis, Iconotexts, and Intermediality – the State(s) of the Art(s) -- Ekphrasis and Theories of Reading Visual Representations -- Iconolâtrie et iconoclastie de l’écriture libertine -- Ekphrasis as Art Criticism: Diderot and Fragonard’s “Coresus and Callirhoe” -- Ekphrasis and the Mimetic Crisis of Romanticism -- Ecritures de l’image chez Théophile Gautier -- Icono texts: The Eighteenth Century -- Watteau: The Aesthetics of Pleasure -- Sterne and Fragonard: “The Escapades of Death” -- The Harlot, Her Father, and the Parson: Representing and Interpreting Hogarth in the Eighteenth Century -- La mise en scène de la table de travail: poétologie et épistémologie immanentes chez Guillaume-Thomas Raynal et Alexander von Humboldt -- Icono texts: The Nineteenth Century -- The Strategic Withdrawal from Ekphrasis in Jane Austen’s Novels -- Appropriating Botticelli: English Approaches 1860–1890 -- Entering the Museum of Words: Browning’s “My Last Duchess” and Twentieth-Century Ekphrasis -- Oscar Wilde’s “Impression du matin” – an Intermedial Reading -- Iconotexts: Caricature -- Text as Design in Gillray’s Caricature -- The Battle of the Signs: Robert Crumb’s Visual Reading of James Boswell’s “London Journal” -- Bibliography -- List of Illustrations -- Notes on Contributors -- Index -- Colour Plates -- 418-420
Wagner Icons - Texts - Iconotexts jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Frontmatter -- Acknowledgments -- Contents -- Introduction: Ekphrasis, Iconotexts, and Intermediality – the State(s) of the Art(s) -- Ekphrasis and Theories of Reading Visual Representations -- Iconolâtrie et iconoclastie de l’écriture libertine -- Ekphrasis as Art Criticism: Diderot and Fragonard’s “Coresus and Callirhoe” -- Ekphrasis and the Mimetic Crisis of Romanticism -- Ecritures de l’image chez Théophile Gautier -- Icono texts: The Eighteenth Century -- Watteau: The Aesthetics of Pleasure -- Sterne and Fragonard: “The Escapades of Death” -- The Harlot, Her Father, and the Parson: Representing and Interpreting Hogarth in the Eighteenth Century -- La mise en scène de la table de travail: poétologie et épistémologie immanentes chez Guillaume-Thomas Raynal et Alexander von Humboldt -- Icono texts: The Nineteenth Century -- The Strategic Withdrawal from Ekphrasis in Jane Austen’s Novels -- Appropriating Botticelli: English Approaches 1860–1890 -- Entering the Museum of Words: Browning’s “My Last Duchess” and Twentieth-Century Ekphrasis -- Oscar Wilde’s “Impression du matin” – an Intermedial Reading -- Iconotexts: Caricature -- Text as Design in Gillray’s Caricature -- The Battle of the Signs: Robert Crumb’s Visual Reading of James Boswell’s “London Journal” -- Bibliography -- List of Illustrations -- Notes on Contributors -- Index -- Colour Plates -- 418-420


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.