Volante | The Intersection of International Achievement Testing and Educational Policy | Buch | 978-1-138-93651-5 | sack.de

Buch, Englisch, 214 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 471 g

Volante

The Intersection of International Achievement Testing and Educational Policy

Global Perspectives on Large-Scale Reform
1. Auflage 2016
ISBN: 978-1-138-93651-5
Verlag: Routledge

Global Perspectives on Large-Scale Reform

Buch, Englisch, 214 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 471 g

ISBN: 978-1-138-93651-5
Verlag: Routledge


Educational systems around the world look to student assessment programs as they initiate reforms and revise educational policies to increase student achievement. This edited volume examines the intersection of international achievement testing and education policy development in key countries around the world, exploring how assessments can inform curriculum, pedagogy, strategic planning, and ultimately determine large-scale education policy and governance. Noted chapter contributors explore how educational leadership and governance issues have been influenced by assessment programs across a range of political, economic, cultural, and educational contexts. The Intersection of International Achievement Testing and Education Policy provides educators, academics, and policymakers with cultural insights, historical contexts, and a framework for negotiating and understanding the consequences of educational policy decisions in schools.

Volante The Intersection of International Achievement Testing and Educational Policy jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Foreword

PART I: INTRODUCTION (Louis Volante)

Chapter 1: International Achievement Testing, Education Policy, and Large-Scale Reform

PART II: GLOBAL PERSPECTIVES

Chapter 2: Germany (Dennis Niemann)

Chapter 3: England (Sally Thomas, Yolanda Gana, and Bernardita Muñoz-Chereau)

Chapter 4: Scotland (Louise Hayward, George MacBride, & Ernest Spencer)

Chapter 5: Ireland (Anne Looney)

Chapter 6: Sweden (Christina Wikström)

Chapter 7: Netherlands (Jaap Scheerens)

Chapter 8: United States (Eva L. Baker and Harold F. O’Neil)

Chapter 9: Canada (Don A. Klinger, Chris Deluca, and Stefan Merchant)

Chapter 10: New Zealand (Jenny Poskitt)

PART III: CONCLUSION (Louis Volante and Lorna Earl)

Chapter 11: The Future of International Achievement Testing, Education Policy Development, and Large-Scale Reform

Index


Louis Volante is Professor of Education at Brock University, Canada.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.