Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 576 g
Reihe: Management for Professionals
Artificial Intelligence and Ethics
Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 576 g
Reihe: Management for Professionals
ISBN: 978-3-030-66912-6
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Künstliche Intelligenz
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wissenschaftsethik, Technikethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsinformatik, SAP, IT-Management
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Wirtschaftsinformatik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
Weitere Infos & Material
Ethical Concepts and Business Virtues: Ethics for Non-philosophers. Basis of Ethics and Ethical Perspectives.- Human Rationality and Morale.- Business Ethics.- Ethics in an International Context.- Value-based Corporate Management and Integral Intelligence.- AI and the Digital Age: Digitization: Learnings from Ancient Disruptions, AI and the Digital Trio’s Functional Stage and AI-Superpowers Disrupting Us.- AI and the Ethical Challenge.- Practical Examples: AI in the Financial Industries. Between Apathy and Hysteria.- Ethical Best Practice Applying AI in a Socially Sensible Manner.- Yes, AI Can. The Artificial Intelligence Gold Rush Between Optimistic HR Software Providers, Skeptical HR Managers, and Corporate Ethical Virtues.- Ethical AI Implementation.