Buch, Englisch, 136 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 236 g
Reihe: SpringerBriefs in Philosophy
An Ontological Theory
Buch, Englisch, 136 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 236 g
Reihe: SpringerBriefs in Philosophy
ISBN: 978-3-030-02969-2
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Geisteswissenschaften Philosophie Sozialphilosophie, Politische Philosophie
- Geisteswissenschaften Philosophie Ästhetik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Geisteswissenschaften Architektur Architektur: Allgemeines
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Arnheim After the Post-Medium Condition.- Part I. Media Ontology.- Chapter 2. What is a Medium?.- Chapter 3. What All Media Share.- Chapter 4. Defining Difference in Media.- Chapter 5. The Two Elementary Classes of Aesthetic Objects: Spatial and Temporal Media.- Chapter 6. The Spatial and Temporal Modalities.- Chapter 7. The Ontology of the Individual Modalities.- Chapter 8. Medial Composites.- Chapter 9. Conclusion.