Buch, Englisch, Band 61, 504 Seiten, Format (B × H): 164 mm x 249 mm, Gewicht: 892 g
Buch, Englisch, Band 61, 504 Seiten, Format (B × H): 164 mm x 249 mm, Gewicht: 892 g
Reihe: International Competition Law Series
ISBN: 978-90-411-5815-4
Verlag: Wolters Kluwer
The globalization of trade has made it necessary to establish an international network of competition laws. Accordingly, more than a hundred jurisdictions have now introduced some kind of competition law provisions into their national legislation. However, it is notorious that enforcement in many countries is weak, erratic, hampered, or sometimes even nonexistent.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Recht, Rechtswissenschaft Allgemein Recht mehrerer Jurisdiktionen, Synopsen
- Rechtswissenschaften Recht, Rechtswissenschaft Allgemein Rechtsvergleichung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Compliance
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Gewerblicher Rechtsschutz Wettbewerbs- und Kartellrecht, Werberecht
- Rechtswissenschaften Recht, Rechtswissenschaft Allgemein Rechtspolitik
Weitere Infos & Material
Foreword.
CHAPTER 1 Introduction.
CHAPTER 2 Public Enforcement of Competition Law.
CHAPTER 3 Private Enforcement of Competition Law.
CHAPTER 4 Self-Enforcement and Antitrust Compliance.
CHAPTER 5 Conclusions.
Bibliography.
Table of Cases.
Table of Legislation.
Table of Competition Authorities.
Index.
Table of Contents.