Buch, Englisch, 416 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 787 g
A Critical Introduction
Buch, Englisch, 416 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 787 g
ISBN: 978-0-415-23039-1
Verlag: Routledge
Providing a contemporary examination of marketing as a social process, author Varey focuses on a planned, integrated marketing communication programme. He combines a managerial perspective with current communication and marketing theory, to develop a contemporary set of principles, incorporating such recent developments as e-communication and new media. It investigates the issues of:
- organizing and locating marketing in a business corporation
- management responsibility for planning and decision making
- the role of the marketing communication manager in contemporary society.
With a good balance of theory and practice and UK and European case studies, this noteworthy book covers a range of issues of significance to both the public and private sectors, and large, medium and small businesses.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Verbale & Nonverbale Kommunikationsprozesse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikationsmanagement, Public Relations
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Vertrieb
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
Weitere Infos & Material
Preface 1. An Introduction to Marketing Communication 2. A Communication Concept for Communicating 3. Consumer Behaviour and Communication 4. Marketing Communication Ideology 5. Managing with Stakeholders in Mind 6. Inter-cultural Communication 7. The Marketing Mix as a Social Communicator 8. The Brand Communicator 9. Selecting Media of Communication 10. Identity, Image and Reputation 11. Internal Marketing Communication 12 Relationship Marketing 13. Integrated Marketing Communication 14. Advertising 15. Communication Strategies and Objectives 16. Planning, Evaluating and Controlling the Marketing Communication System and Programme 17. Professionalism 18. Contemporary Marketing Communication, Corporate Communication and the Future.