van Selm / Jankowski | Researching New Media | Buch | 978-0-7619-6706-4 | sack.de

Buch, Englisch, 336 Seiten

van Selm / Jankowski

Researching New Media



ISBN: 978-0-7619-6706-4
Verlag: SAGE Publications

Buch, Englisch, 336 Seiten

ISBN: 978-0-7619-6706-4
Verlag: SAGE Publications


Academic departments concerned with new media are being launched at an explosive rate. Still, few textbooks have been published devoted to the methodological issues associated with studying new media. Researching New Media is a much-needed university-level methodology textbook that provides an overview and assessment of research methods employed in investigations of new media. This book is to serve as the primary text for upper division and graduate-level university courses concerned with the new communication technologies; it will also satisfy the needs of experienced researchers entering the domain of new media for the first time. A wide variety of illustrations of empirical research around new media are included in each chapter, along with core references, supplementary URLs and review questions. Topics covered include:

· online survey research

· social network analysis

· virtual ethnography

· analysis of hypertext documents

· and the ethics of conducting research on the internet.

A special web site complements the textbook and continues to provide up-to-date material valuable for both students and scholars.

van Selm / Jankowski Researching New Media jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Researching New Media
An Introduction
PART ONE: RESEARCH DESIGNS
Exploratory Investigations
Descriptive Studies
Causal Designs
PART TWO: RESEARCH TYPES
Interpretive Research
Evaluation Research
Marketing Research
Normative Research
PART THREE: METHODS FOR NEW MEDIA RESEARCH
Survey Research
Content Analysis
Network Analysis
PART FOUR: SPECIAL ISSUES
Reviewing Literature with New Media Tools
Reporting Research Findings
Ethical Issues of New Media Research



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.