Buch, Englisch, 713 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1273 g
Reihe: International Series in Operations Research & Management Science
Buch, Englisch, 713 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1273 g
Reihe: International Series in Operations Research & Management Science
ISBN: 978-1-4020-7701-2
Verlag: Springer US
The Theory and Practice of Revenue Management is a book that comprehensively covers theory and practice of the entire field, including both quantity and price-based RM, as well as significant coverage of supporting topics such as forecasting and economics. The authors believe such a comprehensive approach is necessary to fully understand the subject. A central objective of the book is to unify the various forms of RM and to link them closely to each other and to the supporting fields of statistics and economics. Nevertheless, the topics and coverage do reflect choices about what is important to understand RM. Hence, the book’s purpose is to provide a comprehensive, accessible synthesis of the state of the art in Revenue Management.
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Volkswirtschaften einzelner Länder und Regionen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Außenhandel
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Kostenmanagement, Budgetierung
- Mathematik | Informatik Mathematik Stochastik Wahrscheinlichkeitsrechnung
- Mathematik | Informatik Mathematik Stochastik Mathematische Statistik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Betriebswirtschaft für Ingenieure
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Produktionsmanagement, Qualitätskontrolle
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
Weitere Infos & Material
Quantity-Based RM.- Single-Resource Capacity Control.- Network Capacity Control.- Overbooking.- Price-based RM.- Dynamic Pricing.- Auctions.- Common Elements.- Customer-Behavior and Market-Response Models.- The Economics of RM.- Estimation and Forecasting.- Industry Profiles.- Implementation.