Catholic Education, Memory and the Government in Occupied Belgium
Buch, Englisch, 220 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4048 g
ISBN: 978-1-137-52010-4
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Religionspädagogik, Religionsdidaktik
- Geisteswissenschaften Christentum, Christliche Theologie Christentum/Christliche Theologie Allgemein Christentum und Gesellschaft, Kirche und Politik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Geisteswissenschaften Christentum, Christliche Theologie Kirchengeschichte
- Geisteswissenschaften Christentum, Christliche Theologie Praktische Theologie Religionspädagogik, Christlicher Katechismus
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction: A Political History of Belgian Education during the Second World War.- Chapter 2. Between Pacification and Conflict: The History of Belgian Education and the Challenge of National Socialism.- Chapter 3. Towards a Gleichschaltung of Belgian Education: The German Education Policy and the Contacts between the Military Administration and the Belgian Roman Catholic Church.- Chapter 4. War in the Classroom: The Development of Catholic School Culture during World War II in Belgium.- Chapter 5. A School Trip Down Memory Lane: Teacher and Pupil Memories of World War II in Belgium.- Chapter 6. Catholic Schools during World War II: Victims of German Indoctrination?.