Buch, Englisch, 275 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 617 g
Using Social Media as a Business Instrument
Buch, Englisch, 275 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 617 g
Reihe: Springer Texts in Business and Economics
ISBN: 978-3-030-99093-0
Verlag: Springer
Zielgruppe
Upper undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management E-Commerce, E-Business, E-Marketing
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Wirtschaftsinformatik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsinformatik, SAP, IT-Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikationsmanagement, Public Relations
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. Definitions, Social Media Types, and Tools.- 3. Social Media Strategy and Return on Investment.- 4. Online Advertising and Viral Campaigns.- 5. Social Customer Relationship Management.- 6. Search Engine Optimization.- 7. Sentiment Analysis and Opinion Mining (Business Intelligence 1).- 8. Social Network Data and Predictive Mining (Business Intelligence 2).- 9. e-Recruitment.- 10. Crowdfunding.- 11. Legal and Ethical Issues in Social Media.- 12. Wrap-Up: integration exercises.