Creativity, Competition, and the Global Business of Video Games
E-Book, Englisch
ISBN: 978-0-231-55221-9
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Professionelle Anwendung
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Digital Lifestyle Computerspiele, Internetspiele
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Hobbies & Spiele
Weitere Infos & Material
Preface
Acknowledgments
Introduction
Part I. Games as a Product
1. Digitalization of Interactive Entertainment
2. Games Industry Basics
3. Empire on the Edge of the Volcano
Part II. Games as a Service
4. Everyone Is a Gamer Now
5. Myth of the Mobile Millionaire
6. Greatly Exaggerated Death of the Console
7. Glorious Return of PC Gaming
Part III. Games as Media
8. Epic Quest for Intellectual Property
9. Watching Other People Play Video Games, and Why
10. Next-Gen Revenue Models
Conclusion
Appendix: Empirical Procedures
Notes
Bibliography
Index