Buch, Englisch, Band 19, 244 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1200 g
Buch, Englisch, Band 19, 244 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1200 g
Reihe: Theory and Decision Library C
ISBN: 978-0-7923-4750-7
Verlag: Springer US
The book covers the fundamental concepts and results of social choice theory including Arrow's Impossibility Theorem. Furthermore, it gives a coherent treatment of the theory of simple games. Besides more traditional topics in simple game theory like power indices, it also introduces new aspects of simple games such as the Chow parameter, the Chow vector and the notion of similar games.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Mathematik | Informatik Mathematik Operations Research Spieltheorie
Weitere Infos & Material
1 Introduction.- 2 Fundamentals of Social Choice Theory.- 3 Examples of Social Choice Rules.- 4 General Solutions for Social Choice Problems.- 5 Coalition Formation in Simple Games.- 6 Coalition Preferences.- 7 Coalition Formation in Social Choice Games.- References.- Symbols and Abbreviations.