Buch, Englisch, Band 3, 233 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1160 g
Reihe: Issues in Business Ethics
Buch, Englisch, Band 3, 233 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1160 g
Reihe: Issues in Business Ethics
ISBN: 978-0-7923-1931-3
Verlag: Springer Netherlands
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Geisteswissenschaften Philosophie Ethik, Moralphilosophie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
Weitere Infos & Material
I Views of the New Europe.- 1 My Vision of Business in Europe.- 2 A Vision of Business in Europe.- II Cultural Frameworks in a New Europe.- 3 Preserving Trust in a Pluralist Culture.- 4 Never the Twain? Ethics and Economics in Eastern and Western Europe.- III Learning from the Past.- 5 Robert Owen; a 19th-century Pilgrim’s Progress in the World of European Business Ethics.- 6 Ethical Issues Arising from the London Underground King’s Cross Fire.- IV Around Europe.- 7 Corporate Communications in a New Europe.- 8 A Director’s View of Europe.- 9 The Privatization Process in Czechoslovakia.- 10 A Study of Ethical Views of Swedish Business Leaders.- 11 Ethical Aspects of Mergers and Acquisitions in Europe.- 12 The Future of Social Protection in Europe: An Economic and Ethical Problem.- V Ensuring Corporate Responsibility.- 13 American and European Corporate Ethics Practices: A 1991 Survey.- 14 Breathing New Life into a Corporate Code of Ethics.- VI Europe and Beyond.- 15 Business Ethics and the Greenhouse Problem.- 16 Environmental Conservation and the Chemical Industry.- 17 The New Europe from the Third World.