Buch, Englisch, 309 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 216 mm, Gewicht: 476 g
Studies in China, Japan and the USA
Buch, Englisch, 309 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 216 mm, Gewicht: 476 g
Reihe: Palgrave Macmillan Asian Business Series
ISBN: 978-0-230-29881-1
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Kleine und Mittlere Unternehmen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
Weitere Infos & Material
Introduction to Studies of Entrepreneurship Initiatives; C.Usui PART I: HISTORY OF ENTREPRENEURSHIP A Historical View of Chinese Entrepreneurship; D.Faure Entrepreneurs and Managers in the Development of Japanese Business; T.Yui & R.Colignon Entrepreneurship and Social Change in the United States: Dynamic Stages, Historical Lessons; D.Sicilia PART II: INSTITUTIONAL ENVIRONMENT OF ENTREPRENEURSHIP Dancing with Change: A Co-evolutionary Perspective for Private Entrepreneurship during China's Institutional Transition; Y.Zhang, B.Ren, G.Du, & J.Yang Academic Spin-offs in Japan: Institutional Revolution and Early Outcomes; N.Harada & H.Mitsuhashi The Social Context for High-Potential Entrepreneurship in the U.S.: An Historical-Institutional Perspective; D.Hart PART III: CULTURE AND ENTREPRENEURSHIP Does Stage Matter in Chinese New Ventures? The Roles of Learning, Network, and Corporate Entrepreneurship in Building Cultural Competitiveness; S.Zhao & C.Jiang The Stigma of Failure and Limited Opportunities for Ex-failed Entrepreneurs' Redemption in Japan; H.Mitsuhashi & A.Bird PART IV: CASE STUDIES OF ENTREPRENEURSHIP Success Factors in Applying Co-Creation of the Voice of the Customer as a Strategy of Social Innovation by Japanese Services Entrepreneurs: Case of Takayuki Nakagawa; C.Kay KOOTS Green Tea; A.Gilinsky Jr. & W.Kusumoto