E-Book, Englisch, Band 61, 284 Seiten
Interpreting and Authoring Digital Multimedia Narratives
E-Book, Englisch, Band 61, 284 Seiten
Reihe: New Literacies and Digital Epistemologies
ISBN: 978-1-4541-9159-9
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Einzelne Sprachen & Sprachfamilien
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Medienpädagogik, Mediendidaktik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
Weitere Infos & Material
Contents: Len Unsworth: Toward a Metalanguage for Multimedia Narrative Interpretation and Authoring Pedagogy: A National Curriculum Perspective from Australia – Angela Thomas: Using Contemporary Picture Books to Explore the Concept of Intermodal Complementarity – Angela Thomas: Digital Fiction – Thomas Apperley & Catherine Beavis: A Model for Critical Games Literacy – Paul D. Chandler: Enabling Students to Be Effective Multimodal Authors – Len Unsworth: The Image/Language Interface in Picture Books as Animated Films: A Focus for New Narrative Interpretation and Composition Pedagogies – Annemaree O’Brien: Using Focalisation Choices to Manipulate Audience Viewpoint in 3-D Animation Narratives: What Do Student Authors Need to Know? – Martin Waller: Social Media, Education, and Contentious Literacies – Angela Thomas/Jenny White/Ros Lippis: Teaching Inanimate Alice – Julie Bain/Len Unsworth: Empowering Older Adolescents as Authors: Multiliteracies, Metalanguage, and Multimodal Versions of Literary Narratives – Winyu Chinthammit/Angela Thomas: Augmented Reality in the English Classroom – Angela Thomas/Kerreen Ely-Harper/Kate Richards: Virtual Macbeth: Using Virtual Worlds to Explore Literary Texts.