Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 379 g
New Agendas in Communication
Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 379 g
Reihe: New Agendas in Communication Series
ISBN: 978-0-415-87221-8
Verlag: Routledge
Offering contributions from scholars on the forefront of media literacy scholarhip, this volume provides valuable insights into the issues of literacy and the new forms of digital communication now being utilized in schools. It is required reading for media literacy scholars and students in communication, education, and media.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
Weitere Infos & Material
Introduction -- Kathleen Tyner
Part 1: Literacy in Action: Media Literacy in Community-Based Settings
1. Young People, New Media, and Participatory Design: A Study of Cybermohalla from India -- Sanjay Asthana
2. Digital Pathways to Learning Through Collaborative Media Production -- Kristin Bass & Elizabeth Bandy
Part 2: Views from the K-12 Classroom: Media Literacy in Formal Education
3. Voices from the Trenches: Elementary School Teachers Speak about Their Experiences Implementing Media Literacy -- Jeff Share
4. Thinking Inside the Classroom: Notes from the Field -- Allison Butler
Part 3: The Next Generation: Media Literacy in Higher Education
5. Composing and Reflecting: Integrating Digital Video in Teacher Education -- David L. Bruce
6. ‘Truthiness’ and Trust: News Media Literacy Strategies in the Digital Age -- Jennifer Fleming
7. A Safety Net? Using New Technologies to Engage Education Students in Controversial Topics -- J. Lynn McBrien
Part 4: Beyond the Classroom: Media Literacy in Virtual Environments
8. Media Literacy 2.0: Critically Analyzing the Unique Characteristics of Video-games -- Aaron Delwiche
9. The Game School: Developing Theories and Practices Around Gaming Literacies -- Alice J. Robison
10. Dow Day: Augmented Reality Games as a Route to Media Literacy -- James Mathews & Kurt Squire