Buch, Englisch, 480 Seiten, Format (B × H): 139 mm x 216 mm, Gewicht: 596 g
Building Your Business from Start to Success
Buch, Englisch, 480 Seiten, Format (B × H): 139 mm x 216 mm, Gewicht: 596 g
ISBN: 978-1-119-52123-5
Verlag: Wiley
Entrepreneur beschreibt die grundlegenden Schritte beim Aufbau eines Unternehmens und richtet sich an Neugründer, bestehende Startups, Manager in Unternehmen, die sich neu aufstellen müssen. Sie lernen, wie man erfolgreiche Startup-Ideen entwickelt und in überlebensfähige Geschäftsmodelle überführt, Kapital aufbringt, erstklassige Teams aufbaut, das Unternehmen expandiert, am Markt wettbewerbsfähig agiert, Allianzen eingeht, das Unternehmen gesund erhält und letztlich Gewinn macht.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
Weitere Infos & Material
Introduction by Peter Warnoe xi
Part 1. About me as an entrepreneur 2
1. My entrepreneurial role 4
2. My personal effectiveness 34
3. My public impact 56
4. My face-to-face impact 86
Part 2. About my company’s ideas and funding 110
5. My company’s basic ideas 112
6. My strategies for network effects 130
7. Founding and starting my company 138
8. My sources of funding 156
9. My funding processes 194
Part 3. About my team and my corporate culture 240
10. My core team 242
11. My outsourcing and my staff 270
Part 4. About my company’s growth,strategies and challenges 302
12. My growth phases 304
13. My marketing mix 330
14. My five biggest commercial threats 348
Part 5. About my exit and what comes after 358
15. My alternative exit routes 360
16. My exit processes 370
17. My next project 382
Appendices
Appendix A: 116 business strategies for entrepreneurs 390
Appendix B: 46 typical criteria for success in start-up companies 404
Appendix C: List of useful websites, apps and web-extensions for entrepreneurs 410
Glossary 426
Endnotes 438
About the authors 446
Index 447