Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 480 g
Agency, Audience and Myth
Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 480 g
Reihe: Studies in Culture and Communication
ISBN: 978-0-415-01649-0
Verlag: Routledge
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikationsmanagement, Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Verbale & Nonverbale Kommunikationsprozesse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
Weitere Infos & Material
Introduction: theories of myth, agency and audience Part One Popular TV drama: ideology and myth 1 ‘Soft’ news: the space of TV drama 2 Genre and myth: ‘a half-formed picture’ Part Two Authored drama: agency as ‘strategic penetration’ 3 ‘Reperceiving the world’: making history 4 ‘Serious drama’: the dangerous mesh of empathy 5 TV drama as social event: text and inter-text 6 Authored drama: ‘not just naturalism’ 7 Industry/performance: drama as ‘strategic penetration’ Part Three Reading drama: audience use, exchange and play 8 ‘Use and exchange’: delivering audiences 9 Sub-culture and reading formation: regimes of watching Conclusion: comedies of ‘myth’ and ‘resistance’ 10 Comic order and disorder: residual and emergent ultures 11 ‘Marauding behaviour’: parody, carnival and the grotesque