Travers | Trauma in American Popular Culture and Cult Texts, 1980-2020 | Buch | 978-3-031-13286-5 | sack.de

Buch, Englisch, 257 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 468 g

Travers

Trauma in American Popular Culture and Cult Texts, 1980-2020


1. Auflage 2022
ISBN: 978-3-031-13286-5
Verlag: Springer International Publishing

Buch, Englisch, 257 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 468 g

ISBN: 978-3-031-13286-5
Verlag: Springer International Publishing


This book examines trauma in late twentieth- and twenty-first century American popular culture. Trauma has become a central paradigm for reading contemporary American culture. Since the early 1980s, an extensive range of genres increasingly feature traumatised protagonists and traumatic events. From traumatised superheroes in Hollywood blockbusters to apocalyptic-themed television series, trauma narratives abound. 
Although trauma is predominantly associated with high culture, this project shows how popular culture has become the most productive and innovative area of trauma representation in America. Examining film, television, animation, video games and cult texts, this book develops a series of original paradigms through which to understand trauma in popular culture. These include: popular trauma texts’ engagement with postmodern perspectives, formal techniques termed ‘competitive narration’, ‘polynarration’ and ‘sceptical scriptotherapy’, and perpetrator trauma in metafictional games.
Travers Trauma in American Popular Culture and Cult Texts, 1980-2020 jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction.- 2.  Trauma and Postmodernism: Mark Z. Danielewski’s House of Leaves and Stanley Kubrick’s The Shining .- 3. Competitive Narration: Tim Burton’s Batman Returns and David Lynch and Mark Frost’s Twin Peaks .- 4. Polynarration: in The Wachowskis’ Sense8 (2015-2018), Rebecca Sugar’s Steven Universe (2013-2019), and Nia DaCosta’s Candyman (2021) .- 5. Sceptical scriptotherapy in Brit Marling and Zal Batmanglij’s The OA and Sam Esmai’s Mr Robot.- 6. Perpetrator Trauma in Video Games: Team Salvato’s Doki Doki Literature Club and Toby Fox’s Undertale.- 7. Conclusion.


‘Dr Sean Travers is an independent scholar based in Cork, Ireland. She obtained her PhD in University College Cork and has published several articles about trauma, popular culture, postmodernism, and American literature and culture.’



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.