The Rise and Fall of Pokemon
E-Book, Englisch, 306 Seiten
ISBN: 978-0-8223-8581-3
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Digital Lifestyle Computerspiele, Internetspiele
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
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- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
Weitere Infos & Material
I. Contexts and Issues
1. Introduction / Joseph Tobin 3
2. Structure, Agency, and Pedagogy in Children's Media Culture / David Buckingham and Julian Sefton-Green 1
3. Cuteness as Japan's Millennial Product / Anne Allison 34
II Global Circulation
4. How "Japanese" Is Pokemon? / Kiochi Iwabuchi 53
5. Localizing the Pokemon TV Series for the American Market / Hirofumi Katsuno and Jeffery Maret 80
6. Panic Attacks: Anti-Pokemon voices in Global Markets / Christine R. Yano 108
III Places and Practices
7. Initiation Rites: A Small Boy in a Poke-World / Julian Sefton-Green 141
8. Pokemon in Israel / Dafna Lemish and Linda-Renee Bloch 165
9. How Much Is a Pokemon Worth? Pokemon in France / Gilles Brougere 187
IV Pokemon Goes to School
10. Localizing Pokemon through Narrative Play / Helen Bromley 211
11. The Multiple Identities of Pokemon Fans / Rebekah Willett 226
12. Masculinity, Maturity, and the End of Pokemon / Samuel Tobin 241
13. Conclusion: The Rise and Fall of the Pokemon Empire / Joseph Tobin 257
Contributors 293
Index 295