Buch, Englisch, 227 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 218 mm, Gewicht: 408 g
Buddha to Bollywood
Buch, Englisch, 227 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 218 mm, Gewicht: 408 g
Reihe: Palgrave Macmillan Series in Global Public Diplomacy
ISBN: 978-1-137-02788-7
Verlag: Palgrave MacMillan Us
In recent years, India has emerged as a major economic and political power. Yet, the country's cultural influence outside India has not been adequately analyzed in academic discourses. This book, a pioneering attempt, from an international communication/media perspective, is aimed to fill the existing gap in scholarship in this area.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Entwicklungsstudien
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Theorie, Politische Philosophie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
Weitere Infos & Material
Contents List of tables and figures Introduction 1: De-Americanizing Soft Power 2: Historical Context of India's Soft Power 3: India Abroad: the Diasporic Dividend 4: Software for Soft Power 5: Culture as Soft Power – Bollywood and Beyond 6: Branding India – a Public-Private Partnership Conclusion References Index