Thomas | The Paradox of Creativity in Art Education | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 152 Seiten, eBook

Reihe: Psychology and Our Planet

Thomas The Paradox of Creativity in Art Education

Bourdieu and Socio-cultural Practice
1. Auflage 2019
ISBN: 978-3-030-21366-4
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

Bourdieu and Socio-cultural Practice

E-Book, Englisch, 152 Seiten, eBook

Reihe: Psychology and Our Planet

ISBN: 978-3-030-21366-4
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



This book examines the paradox of creativity in art education and proposes a possible resolution. Based on the findings of a longitudinal ethnographic study as a particular case of creative practice in art education, this book is underpinned by Bourdieu’s concepts of the habitus, symbolic capital and misrecognition. The author offers an insightful account of social reasoning within creative practice in the senior school art classroom, examining ongoing exchanges between students and their teacher. Ultimately, these exchanges culminate in actions, beliefs and desires about what is creatively conceivable in the making of art, while providing confirmation without corruption of the pedagogical role of the art teacher. Allowing the context of creative agency to emerge afresh, this book will be of interest and value to art educators and teachers committed to fostering the creative performances of students in any field.
Thomas The Paradox of Creativity in Art Education jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Sampling alternative conceptions f creativity.- Chapter 3. Conceiving of creativity as a socio-cultural practice.- Chapter 4. The study of creative practice in the particularities of the art classroom.- Chapter 5. The shaping of creative experience and possibilities in the art classroom: Grounded narratives.- Chapter 6. Celebrating the ingenuity and mystery of the cultural achievement of creativity: Animating the workings of the art classroom.- Chapter 7. Reconceptualising creativity


Kerry Thomas is an Honorary Associate Professor in the School of Education at UNSW Sydney, Australia.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.