Thomas | Becoming-Social in a Networked Age | Buch | 978-0-367-88843-5 | sack.de

Buch, Englisch, 200 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 298 g

Reihe: Routledge Studies in New Media and Cyberculture

Thomas

Becoming-Social in a Networked Age

Buch, Englisch, 200 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 298 g

Reihe: Routledge Studies in New Media and Cyberculture

ISBN: 978-0-367-88843-5
Verlag: Routledge


This book examines the semiotic effects of protocols and algorithms at work in popular social media systems, bridging philosophical conversations in human-computer interaction (HCI) and information systems (IS) design with contemporary work in critical media, technology and software studies. Where most research into social media is sociological in scope, Neal Thomas shows how the underlying material-semiotic operations of social media now crucially define what it means to be social in a networked age. He proposes that we consider social media platforms as computational processes of collective individuation that produce, rather than presume, forms of subjectivity and sociality.
Thomas Becoming-Social in a Networked Age jetzt bestellen!

Zielgruppe


Postgraduate and Undergraduate


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. On the notion of a formatted subject

2. The epistemically-formatted subject

3. The performatively-formatted subject

4. The signaletically-formatted subject

5. The allagmatically-formatted subject

Conclusion: Towards an enunciative informatics


Neal Thomas is Assistant Professor of Media and Technology Studies in the Department of Communication Studies at the University of North Carolina at Chapel Hill, USA.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.