Buch, Englisch, 182 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 318 g
Buch, Englisch, 182 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 318 g
Reihe: Progress in Cognitive Development Research
ISBN: 978-1-4612-8164-1
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Logopädie, Sprachtherapie
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Psycholinguistik, Neurolinguistik, Kognition
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sprachpsychologie
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Spracherwerb, Sprachentwicklung
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychotherapie / Klinische Psychologie Logopädie, Sprech- & Sprachstörungen & Therapie
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizinische Fachgebiete Logopädie, Sprachstörungen, Stimmtherapie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Sonderpädagogik, Heilpädagogik Logopädie, Sprachtherapie
Weitere Infos & Material
1 Language Development in Context.- 2 Individual Differences in Early Communicative Development: A Social Constructivist Perspective.- 3 Imitation at the Onset of Speech.- 4 Case Studies of Maternal Speech to Prelinguistic Children in the Format of Object Transfer.- 5 Studies of Vocalization and Gesture in the Transition to Speech.- 6 Forms and Functions of Communication by Children with Down Syndrome and Nonretarded Children with Their Mothers.- 7 Communication and Language Development in Children of Deaf Parents.- 8 Cognitive and Social Factors as Predictors of Normal and Atypical Language Development.- Author Index.