Buch, Englisch, 235 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3212 g
Fairs, Clubs, and Talent Searches for American Youth, 1918-1958
Buch, Englisch, 235 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3212 g
Reihe: Historical Studies in Education
ISBN: 978-1-137-52843-8
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Science fairs, clubs, and talent searches are familiar fixtures in American education, yet little is known about why they began and grew in popularity. In Science Education and Citizenship, Sevan G. Terzian traces the civic purposes of these extracurricular programs for youth over four decades in the early to mid-twentieth century. He argues that Americans' mobilization for World War Two reoriented these educational activities from scientific literacy to national defense a shift that persisted in the ensuing atomic age and has left a lasting legacy in American science education.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Geschichte der Naturwissenschaften, Formalen Wissenschaften & Technik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
Weitere Infos & Material
Introduction 1. Origins of Science Clubs and Fairs 2. Building a Network 3. Showcasing Young Scientists at the New York World's Fair 4. Enlisting Science Education for National Strength 5. Sustaining Mobilization in an Atomic Age Conclusion