Buch, Englisch, 245 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 463 g
Reihe: Issues in Higher Education
Reducing Inequality and Increasing Participation and Attainment
Buch, Englisch, 245 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 463 g
Reihe: Issues in Higher Education
ISBN: 978-3-030-69690-0
Verlag: Springer International Publishing
This is an open access book.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Sozialpolitik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction.- Chapter 2 Equity in Higher Education – theoretical background – Alberto Amaral.- Chapter 3. Access and Inequality in US Higher Education: Policy Issues – David Dill.- Chapter 4. The persistence of inequity in Brazilian higher education: background data and student performance - Julio Bertolin and Tristan McCowan.- Chapter 5. Towards equity: Developing a national approach to improving social justice through higher education in England – Liz Thomas.- Chapter 6. Undergraduate student funding in England: the challenges ahead – Claire Callender.- Chapter 7. Data and reflections on access-transition to higher education in Portugal – João Baptista, Cristina Sin, Orlanda Tavares.- Chapter 8. Who is left out? Inequalities in higher education admissions and placements in Portugal - Carla Sá, Orlanda Tavares, Cristina Sin.- Chapter 9. An equity paradox? The Northern European case - An equity paradox? The Northern European case – Per Olaf Aamodt.- Chapter 10. Conclusions – Orlanda Tavares, Cristina Sin, Carla Sá.