Concepts, Methods and Strategies for Comparative International Research
Buch, Englisch, 151 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 277 g
ISBN: 978-3-030-44049-7
Verlag: Springer International Publishing
The FIRSTMATH study promises the development of methods and strategies to make it possible for teacher educators and future teachers to examine (and improve on) their own practices in an important STEM area.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Schulpädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
Weitere Infos & Material
Chapter 1. The FIRSTMATH Study: Concepts, Methods, and Strategies for Comparative International Research.- Chapter 2. Design and Development of International Sampling Procedures for FIRSTMATH: Challenges and Solutions.- Chapter 3. The FIRSTMATH Validity Framework.- Chapter 4. Design and Development of International Mathematics Assessments for Teachers and Pupils in FIRSTMATH.- Chapter 5. Design and Development of International Context Questionnaires for Teachers and Pupils in FIRSTMATH.- Chapter 6. Design and Development of an International Mathematics-Focused Observation Protocol in FIRSTMATH.- Chapter 7. Modeling Pupil and Teacher Interactions as they Pursue Instructional Goals: the FIRSTMATH Alternative to VAM.- Chapter 8. FIRSTMATH Lessons Learned and Future Directions.