Concepts, Methods and Strategies for Comparative International Research
Buch, Englisch, 151 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 436 g
ISBN: 978-3-030-44046-6
Verlag: Springer
The FIRSTMATH study promises the development of methods and strategies to make it possible for teacher educators and future teachers to examine (and improve on) their own practices in an important STEM area.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Schulpädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
Weitere Infos & Material
1. The FIRSTMATH Study: Concepts, Methods and Strategies for Comparative International Research
2. Methods and Strategies developed in the FIRTSMATH Study
3. Understanding International Contexts of Preparation, Teaching and Learning
4. Design and Development of International Mathematics Assessments for Teacher and Pupils
5. Design and Development of International Context Questionnaires for Teachers and Pupils
6. Design and Development of a Mathematics – Focused Observation Protocol
7. Modelling Pupil and Teacher Interactions as they Pursue Instructional Goals
8. Lessons Learned and Future Directions
Appendix A: Sampling Design per Country.
Appendix B: Sampling Statistical Development.
Appendix C: Psychometrics for the Assessment Instruments.
Appendix D: Observation Protocol – Data Cleaning




