The Great Powers in the Twenty-first Century
Buch, Englisch, 202 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 276 g
ISBN: 978-981-19-4167-2
Verlag: Springer Nature Singapore
The book provides an analytic framework for grand strategy and applies the framework to illuminate the grand strategies of the Great Powers of the twenty-first century: India, China, Russia, and the United States. The book also uses Coca-Cola as a case study to illustrate the potential influence of grand strategy on business strategy. The analysis is rigorous, logical, fact-based, historically rooted, and well-sourced with abundant endnotes to encourage further exploration by readers.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Globalisierung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Studien zu einzelnen Ländern und Gebieten
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Umweltökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
Weitere Infos & Material
Chapter 1: “The Elements of Grand Strategy”.- Chapter 2: “Whither India’s Grand Strategy?”.- Chapter 3: “China’s Grand Strategy: Reincarnation of the Middle Kingdom”.- Chapter 4: “Re-emerging Russia’s Grand Strategy: Twixt Tsar and Commissar”.- Chapter 5: “Rediscovering America’s Vital National Interests”.- Chapter 6: “A Note on the Influence of Grand Strategy on Business Strategy”.