Buch, Englisch, 210 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 221 mm, Gewicht: 3796 g
ISBN: 978-0-230-27218-7
Verlag: Palgrave MacMillan UK
What role does 'vanity' play in the lives of 21st century subjects? Exploring a range of fields including public health, information technology, media studies and feminist approaches to the body and beauty, this book offers a broad analysis of how 'vanity' shapes contemporary Western societies and its understandings of selfhood.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologie: Allgemeines
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
Acknowledgements Introduction. Vanity: Language, Bodies and Material Conditions Modern Vanity: Consumption, the Body Beautiful and the New Political Subject Fitness, 'Wellbeing' and the Beauty–health Nexus Anti-ageing Medicine and the Consumption of Youth Enacting 'Reality': Fat Shame, Admiration and Reflexivity Digital Narcissism: Social Networking, Blogging and the Tethered Self Conclusion Notes References