Buch, Englisch, 106 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1942 g
Reihe: SpringerBriefs in Electrical and Computer Engineering
Buch, Englisch, 106 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1942 g
Reihe: SpringerBriefs in Electrical and Computer Engineering
ISBN: 978-3-319-45861-8
Verlag: Springer
Using both theoretic analysis and data-driven numerical results, the authors reveal the effectiveness and efficiency of the proposed control techniques. A major benefit of these control techniques is their practicality, since they do not rely on any non-causal knowledge of future information.
Researchers, operators of power grids, and EV users will find this to be an exceptional resource. It is also suitable for advanced-level students of computer science interested in networks, electric vehicles, and energy systems.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Elektronik | Nachrichtentechnik Nachrichten- und Kommunikationstechnik Regelungstechnik
- Technische Wissenschaften Energietechnik | Elektrotechnik Energieumwandlung, Energiespeicherung
- Technische Wissenschaften Verkehrstechnik | Transportgewerbe Fahrzeugtechnik
- Technische Wissenschaften Energietechnik | Elektrotechnik Energieverteilung, Stromnetze
- Technische Wissenschaften Energietechnik | Elektrotechnik Elektrotechnik
Weitere Infos & Material
Introduction.- ORCHARD Algorithm for PEV Charging.- A MPC-based PEV Charging Scheduling.- Optimal BESS Control in Microgrids.- Conclusions and Future Work.