Tamir | The Role of Evaluators in Curriculum Development | Buch | 978-1-138-31940-0 | sack.de

Buch, Englisch, 244 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 446 g

Reihe: Routledge Library Editions: Curriculum

Tamir

The Role of Evaluators in Curriculum Development


1. Auflage 2018
ISBN: 978-1-138-31940-0
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 244 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 446 g

Reihe: Routledge Library Editions: Curriculum

ISBN: 978-1-138-31940-0
Verlag: Routledge


Originally published in 1985. This is an overview of the evolution of curriculum evaluation since the reforms of the 1960s, presented through the personal and practical knowledge of experienced individuals, rather than abstract theoretical models which hitherto dominated the field. A collection of personal retrospective accounts, by leading evaluators, of their roles in the actual process of curriculum development, the chapters represent diverse educational systems in a range of countries including Australia, Israel, England and the USA. A variety of innovative curricula are portrayed and the models which emerge are empirically based. Their diversity provides evidence for the need to accommodate and adjust theoretical and methodological principles to real situations. This is a great reference for those with an interest in comparative curriculum development.

Tamir The Role of Evaluators in Curriculum Development jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. The Potential and Actual Roles of Evaluators in Curriculum Development P. Tamir 2. Evaluation in The Biological Sciences Curriculum Study 1958-65 H. Grobman 3. The Formative Evaluation Activities Associated with Australian Science Education Project B.J. Fraser 4. The Physical Science Evaluation, Western Australia 1978-79: An Application of the Illuminative Model D.J. Boud, M.B. Dynan, L.H. Parker and A.S. Ryan 5. Evaluation of The Scottish Integrated Science Course S.H. Kellington and A.C. Mitchell 6. A Research Approach to the Evaluation of Scottish Integrated Science S. Brown 7. Some Key Concepts Underlying Teachers' Evaluations of Innovations J. Elliott 8. The Evaluation of the Israel High School Biology Project P. Tamir 9. The Autonomous Unit of Evaluation: Combining the Strengths of In-House and External Evaluations A. Lewy 10. Concluding Comments P. Tamir


Pinchas Tamir



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.