Liebe Besucherinnen und Besucher,
heute ab 15 Uhr feiern wir unser Sommerfest und sind daher nicht erreichbar. Ab morgen sind wir wieder wie gewohnt für Sie da. Wir bitten um Ihr Verständnis – Ihr Team von Sack Fachmedien
Buch, Englisch, 186 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 244 mm, Gewicht: 332 g
Buch, Englisch, 186 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 244 mm, Gewicht: 332 g
ISBN: 978-0-367-78711-0
Verlag: Routledge
This book analyzes practices of collecting in European art museums from 1989 to the present, arguing that museums actualize absence both consciously and unconsciously, while misrepresentation is an outcome of the absent perspectives and voices of minority community members which are rarely considered in relation to contemporary art. Difficult knowledge is proposed as a way of dealing with absence productively.
Drawing on social art history, museology, postcolonial theory, and memory studies, Margaret Tali analyzes the collections of four modern and contemporary art museums across Europe: the Hamburger Bahnhof in Berlin, the Ludwig Museum of Contemporary Art in Budapest, the Kiasma Museum in Helsinki, and the Kumu Museum in Tallinn.
Zielgruppe
Postgraduate and Undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Jüdische Studien Jüdische Studien
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Weltgeschichte
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein Ausstellungskataloge, Museumsführer
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Deutsche Geschichte
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein Kunstsammlung, Museen, Ausstellungen
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstgeschichte Kunstgeschichte: 20./21. Jahrhundert
Weitere Infos & Material
Introduction
Chapter 1: The Presence of Joseph Beuys and the Struggle Over his Legacy in Berlin
Chapter 2: Absencing and Presencing in Exhibition Narratives
Chapter 3: Collectors’ Space and the Agents of Narration
Chapter 4: The Ludwig Collection in Budapest and the Absent Eastern Europe
Chapter 5: Interrogating the Archival Logic
Chapter 6: Archival Absence
Afterword: Turning Absence into Difficult Knowledge