Buch, Englisch, Band 6, 183 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 465 g
Disability, Schooling and Justice
Buch, Englisch, Band 6, 183 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 465 g
Reihe: Inclusive Learning and Educational Equity
ISBN: 978-3-030-97434-3
Verlag: Springer International Publishing
This book reveals the entanglement of ethics, rights and justice in education. It aims to develop everyday philosophy to guide choices as we continue to attempt to make schools places for all comers. The authors offer education as a social good, a building block for inclusive communities. This assumes an ethical predisposition. Ethics and inclusive education takes the reader on a journey through the conceptual foundations of ethics, rights and justice to assist us to build a formulation of the fair or just society and the way ethical approaches to schooling may support or unravel that.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Soziale Fragen & Probleme
- Geisteswissenschaften Philosophie Ethik, Moralphilosophie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
Weitere Infos & Material
Preface.- Acknowledgements.- Chapter 1. What is Inclusive Education and Why All the Fuss?.- Chapter 2. Weighting the Consequences and Following the Rules.- Chapter 3. Virtue Ethics and the Possibilities of ‘Care’.- Chapter 4. Disability and the Limitations of Rights.- Chapter 5. Justice, Fairness, and the Inclusive School.- Chapter 6. Finding a Way Forward.- Index.