Taavitsainen / Jucker | Diachronic Perspectives on Address Term Systems | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, Band 107, 449 Seiten

Reihe: Pragmatics & Beyond New Series

Taavitsainen / Jucker Diachronic Perspectives on Address Term Systems

E-Book, Englisch, Band 107, 449 Seiten

Reihe: Pragmatics & Beyond New Series

ISBN: 978-90-272-9667-2
Verlag: John Benjamins Publishing Company
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Address term systems and their diachronic developments are discussed in a wide range of European languages in this volume. Most chapters focus on pronominal systems, and in particular on the criteria that govern the choices between a more intimate and a more distant or polite pronoun, as for instance thou and you in Early Modern English, vos and vuestra merced in sixteenth century Spanish or du and Sie in Modern German. Several contributions deal with situations in which more than two terms can be used and several also note co-occurrence patterns of pronominal and nominal forms of address. The volume provides a multivaried picture of the evolutionary lines of address term systems and a representative range of current approaches from pragmatics and sociolinguistics to conversation analysis. It is thus a timely contribution to the rapidly expanding field of historical pragmatics.
Taavitsainen / Jucker Diachronic Perspectives on Address Term Systems jetzt bestellen!
Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.