’t Gilde | Towards inclusive teachers | Buch | 978-3-8309-4739-4 | sack.de

Buch, Englisch, Band 12, 322 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 615 g

Reihe: Beiträge zur Bildungsforschung

’t Gilde

Towards inclusive teachers

Processes of professionalisation of subject teachers in integration classes at secondary academic schools in Vienna: three case studies
1. Auflage 2023
ISBN: 978-3-8309-4739-4
Verlag: Waxmann

Processes of professionalisation of subject teachers in integration classes at secondary academic schools in Vienna: three case studies

Buch, Englisch, Band 12, 322 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 615 g

Reihe: Beiträge zur Bildungsforschung

ISBN: 978-3-8309-4739-4
Verlag: Waxmann


Research on inclusive education should consider the key players: teachers. Based on three qualitative case studies of subject teachers working in integration classes at secondary schools in Vienna, this book answers the question how inclusive education affects processes of professionalisation in teachers. The biographical approach places the subject teachers and their biography at the centre of their professionalisation, resulting in interesting descriptions that give the reader insights into their world.
The author introduces inclusive education and compares its implementation in Austria and the Netherlands. She addresses teacher professionalism in general and relates it to the concepts of Bildung and Bildungsgangforschung. The documentary method is explained and illustrated with the three case studies. Their reconstruction shows how professionalisation in relation to working in integration classes is an individual process, motivated by personal experiences, and closely linked to ideas about one’s role as a teacher. Concluding, the author relates the results to international findings and gives suggestions for implementing inclusive education.

Die Studie wurde im Jahr 2022 ausgezeichnet mit dem Dissertationspreis der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB).
’t Gilde Towards inclusive teachers jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


’t Gilde, Judith
Judith ’t Gilde is an assistant professor at the Vrije Universiteit Amsterdam in the Netherlands.
She obtained her PhD with distinction in 2020 at the university of Vienna in Austria. As a former primary school teacher she is particularly interested in building bridges between practice and research and in doing research with and about teachers. Her main research areas are inclusive education, diversity, teacher professionalisation and citizenship education.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.