Swift | The Sociology of Education | Buch | 978-0-415-78897-7 | sack.de

Buch, Englisch, 134 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 179 g

Reihe: Routledge Library Editions: Sociology of Education

Swift

The Sociology of Education

Introductory Analytical Perspectives
1. Auflage 2018
ISBN: 978-0-415-78897-7
Verlag: Routledge

Introductory Analytical Perspectives

Buch, Englisch, 134 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 179 g

Reihe: Routledge Library Editions: Sociology of Education

ISBN: 978-0-415-78897-7
Verlag: Routledge


First published in 1969, this book examines the educational process as a whole in relation to its society. The discussion is set within a specifically sociological frame of reference and looks at the school as an organisation as well as the social environment surrounding the school. It concludes by considering some of the basic issues concerning the functions of education for society.

Written at a time when sociological studies of education were scarce, this ground-breaking work will be of interest to those studying education and its relationship with society.

Swift The Sociology of Education jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Contents; 1. Sociology of Education 2. The social animal: some preliminary perspectives 3. The school 4. The social environment of the institution of education 5. The social functions of education; Conclusion; Bibliography




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.